Färgsprakande skor med Tove Styrke!

Scorett lanserade i höst en skokollektion inspirerad av den högaktuella artisten Tove Styrke som tagit både Idoljuryn och svenska folket med storm samt levererat två rosade plattor. En artist som går sin egen väg både musikaliskt och stilmässigt.


Umeåtjejen Tove Styrke slog igenom i Idol 2009 då hon slutade på tredje plats. Hon har därefter gjort karriär på den svenska popscenen och hunnit släppa två album. I höst är hon aktuell med ny musik och som frontfigur för Scoretts höstkampanj.

En skokollektion med female power

Kollektionen beskrivs som en mix av trendy, edgy och female power och karaktäriseras av maskulin passform med en feminin twist. Färgskalan går i toner av rosa, lila och blått med inslag av höstens modefärg rött.

- "Vi har skapat en kollektion med den starka, unika och målmedvetna kvinnan i fokus. Tove kändes som det självklara valet då hon förmedlar ett tydligt feministiskt budskap som vi står bakom och som vi hoppas ska inspirera de kvinnor som bär skorna att gå sin egen väg," säger Peter Blomqvist, vd och grundare av Scorett.

 

Ingen nyfunnen kärlek

Tove älskar sedan tidigare skor och mode som uttrycksform och känslan man kan förmedla med rätt look. Hon beskriver sin egen klädstil som ombytlig och varierande och i hennes skogarderob trängs mängder av olika stilar; här finns allt från sneakers till pumps.

- "Skor är det bästa komplementet, de kan ta en look från ok till smashing och är ofta pricken över i:et i en outfit. En extra bonus är att man kan bli lång – det gillar jag! När jag står på scen vill jag ha snygga skor som jag känner mig bekväm i. Jag älskar skorna jag bar för kampanjen, de får mig att känna mig både chic och cool," säger Tove.

Blixten & co förmedlade Tove till projektet samt höll i genomförandet.

 

Texten uppdaterad 2017-10-09