Sabina Ddumba frontar Sneakers Corner för Scorett

I vår frontar den hyllade och högaktuella artisten Sabina Ddumba Scoretts vårkampanj för konceptet Sneakers Corner. Den street-inspirerade kampanjen lyfter sneakerskulturen och hyllar mångfald. Sabina visar på hur man genom skor kan uttrycka vem man är.
 
Våren 2017 presenterade Scorett sitt koncept Sneakers Corner i syfte att inspirera och visa på hur sneakers kan bäras av alla, oavsett tillfälle, ålder och kön. Sneakers Corner består av sneakers från världens ledande varumärken som Nike, Adidas, Puma, Fila och Fred Perry samt mindre och nischade varumärken som Legend och K.Cobler. I februari i år vidareutvecklades konceptet då det i Göteborg öppnades en Sneakers Cornerbutik. I vårens kampanj med Sabina Ddumba står mångfald i fokus. Kampanjen är framtagen med inspiration från sneakerskulturen där skor utgör ett medel för uttryck av känslor och personlighet.
 
- Vi vill inspirera och nå ut med budskapet att våga vara sig själv. Vi är därför stolta och glada över att Sabina frontar Sneakers Corner i vår. Hon är inte bara en av våra största streetstyleikoner utan även en förebild när det kommer till att våga uttrycka sig, säger Peter Blomqvist, vd och grundare av Scorett.
 
Sabina Ddumba slog igenom 2016 med det hyllade albumet Homeward Bound och har på bara några år blivit en av Sveriges största kvinnliga artister. Samma år som hon debuterade utnämndes hon till Årets nykomling på både Grammisgalan och P3 Guld. Hon har därefter toppat hitlistorna och sålt platina med låtarna Not Too Young och Effortless. Sabina medverkade även i förra säsongen av TV4s populära serie Så mycket bättre, där hon uppmärksammades för sina tolkningar av andras låtar.
 
Sabina har alltid haft ett stort intresse för mode och skor och utsågs under ELLE-galan 2016 till Årets bäst klädda kvinna.
 
- Jag älskar skor och Sneakers Corner är verkligen "my type of corner"! Vet inte hur många jag äger, men jag kan säga att min sneakersgarderob har växt ur mitt hem. Så jag letar nytt nu, haha! Jag gillar att man kan bära sneakers oavsett tillfälle, säger Sabina.
 
Kampanjen lanseras i butik och online i mitten av mars.
 

Utvalda produkter

Inför kampanjen valde Sabina ut ett antal skor som kommunicerades som hennes favoriter. 

 

Sociala Medier

Innehållet på Facebook och Instagram gjordes med räckvidd, engagemang och värumärkesbygge i fokus. Bland annat gjordes ett antal stories på Instagram samt fyra trailers som gick på Facebook.

 

Kampanjsida

För att skapa ett naturligt hem för kampanjen skapades en landningssida på scorett.se där minidokumentärer, artiklar samt Sabinas utvalda produkter finns presenterat.

 

Rörligt