Poddar

Vårt upplägg

  • Max 3 annonsörer per avsnitt
  • Dynamiska annonser som ligger i alla avsnitt veckovis
  • Branchexklusivt
  • Kreativa spotar inlästa av podvärden då vi vill jobba med storytelling
  • Finns där poddar finns
  • Alla våra podar finns listade på podindex
  • Stor flexibilitet kring briefs och prissättning

Nours Poddelipodd. Och Henrik.

Nour El Refai och Henrik Schyffert startade sin podcast ”Nours poddelipodd. Och Henrik” i juni 2020 och blev på rekordkort tid en av de största kommersiella poddarna i Sverige med stor räckvidd redan från början. Både publik och media tar veckovis till sig deras innehåll och delar flitigt i både sociala medier och tidningar. Publiken får inte nog av Nour och Henrik.

  • Poddelipodden blev nominerad i Guldpodden som bästa nykomling samt att producenten Matilda Berggren nominerats för bästa klippning
  • Första avsnittet 17 juni 2020
  • Nytt avsnitt varje onsdag
  • Unika lyssnare per vecka: Ca 60 000
  • 70% kvinnliga lyssnare
  • Ålderskategori: 25-34 år (46%)
  • Rikstäckande men storstadsfokuserad (36%)

I kvinnans fotspår

Genom historien finns kvinnorna som gått före. De som slagits för sin frihet, krossat normer och spräckt glastak. De berättar också historien om oss som kommit efter. I podden "I kvinnans fotspår", berättar Therese Lindgren om kvinnorna som satt avtryck i historien, med sin person och gärning.

Talk to me

Sarah Dawn Finer är en av Sveriges mest älskade artister och när hon bjuder in gäster till sin intervjupodcast så tackar alla ja. Alla vill ha en timme med Sarah. Detta märks inte minst på listan av gäster som redan medverkat, vissa av dem syns inte i offentliga sammanhang speciellt ofta, men alla vågar ändå öppna upp sig i ett varmt och närgånget samtal med Sarah. Varje vecka ökar lyssningarna och podden har redan fått en stor skara trogna fans.

  • Första avsnittet 7 oktober 2020
  • Nytt avsnitt varje onsdag
  • Unika lyssnare per vecka: Ca 15 000
  • 90% kvinnliga lyssnare
  • Ålderskategori: 35-44 år (31%)
  • Rikstäckande men storstadsfokuserad (31%)
  • Möjlighet att paketera med Instagram, 83.500 följare
  • Gäster. Bianca Ingrosso, Mats Sundin, Lill Lindfors, Ane Brun, Mauro Scocco, Danny Saucedo, Eagle Eye Cherry, Christer Björkman, Peter Settman

Hundåren

I Tomas Anderson Wijs intervjupodcast pratar han med några av Sveriges mest intressanta och kända personligheter om just deras hundår. Vi får ta del av hur dessa framgångsrika personer har slitit i många år för att hamna där de är idag. Podden hyllas av både lyssnare och kritiker, även media har uppmärksammat innehållet i redaktionella artiklar. Lyssnarantalet växer stadigt vecka för vecka och kurvan pekar spikrakt uppåt.

  • Första avsnittet 19 oktober 2020
  • Nytt avsnitt varje måndag
  • Unika lyssnare per vecka: Ca 30 000
  • 62% manliga lyssnare
  • Ålderskategori: 45-54 år (31%)
  • Rikstäckande men Stockholmsfokuserad (28%)
  • Gäster: Filip & Fredrik , Titiyo, Little Jinder , Peter LeMarc, Henrik Schyffert, Jonas Gardell och Per Gessle.

Poddkarusellen

Plura & Mauro är nära vänner sedan en herrans massa år tillbaka, de har gjort både musik och tv-program ihop tidigare och nu är det dags att addera en podcast till listan. I Poddkarusellen får vi följa med herrarna i ett närgånget och personligt samtal om allt mellan himmel och jord som hör livet och karriären till. I första avsnittet är det även världspremiär för en duett med Plura och Mauro, en nyinspelad version av Eldkvarns ”Nånting måste gå sönder”. Podden kommer ut varje tisdag med start 9 februari. Finns där poddar finns.

• Första avsnittet 9 februari 2021
• Nytt avsnitt varje tisdag
• Unika lyssnare per vecka: Ca 20 000
• 72% manliga lyssnare
• Ålderskategori: 45-54 år (30%)
• Rikstäckande men Stockholmsfokuserad (23%)

Spot on med Dina & Bella

Dina och Bella är överklasstjejer born and raised på Östermalm med glimten i ögat som kan driva med sig själva och överklassen. De rör sig i VIP-rummen, skvallrar om kändisar och trendspanar samhällsfenomen på ett underhållande och lättsamt sätt. De känner många influensers som ska hjälpa till att sprida och förhoppningsvis gästa podden. Den växer stadigt och är lyssnarskaran består till stor del av den svårflirtade innerstadspubliken.

  • Första avsnittet 22 september 2020
  • Nytt avsnitt varje tisdag
  • Unika lyssnare per vecka: 3 000
  • 60% kvinnliga lyssnare
  • Ålderskategori: 25-34 år (68%)
  • Stockholmsfokuserad (51%)
  • Gäster: Gästades av Fredrik och Filip från podcasten ”Stiljornalen” under december och gästar även deras podd 29 januari 2021. Flera gäster är på gång.