Näääk och Sofia Karlberg frontar säsongens hetaste sneakers från Scorett!

Våren 2017 utvecklar Scorett sitt koncept Sneakers Corner där två uttrycksfulla personligheter kommer att fronta kampanjen och visa säsongens hetaste sneakers. Minimalism och monokromt är ledord i kampanjen som frontas av artisterna Matar ”Näääk” Samba och Sofia Karlberg. Samtidigt släpper skokedjan sitt tredje nummer av magasinet WALK där artisterna intervjuas och porträtteras.

Välkända varumärken


”Sneakers Corner ärar det mode som idag råder i samhället, där sneakers fungerar så gott som till alla tillfällen, alla stilar och är mer än en trend. Ett mode som varken har någon övre eller undre åldersgräns. Vi jobbar med några av världens ledande varumärken (Nike, Adidas, Puma, Lacoste, Fila, Diadora, Fred Perry med flera) och de artister vi har valt att samarbeta med i kampanjen Sneakers Corner känns därför självklara. Matar och Sofia är samtida, har härlig energi, och starka egna identiteter där sneakers spelar en självklar roll, vilket verkligen lyser igenom”. berättar Robert Axelsson, marknadschef på Scorett.


En av Sveriges främsta rappare


Matar Henrikki Samba, men känd under namnet Näääk, är en av Sveriges främsta rappare och har vunnit flera priser för sin musik. Efter flera framgångsrika samarbeten och features tillhör Näääk det absoluta toppskiktet av Sveriges hiphopscen och har på senare år också hyllats som programledare för "Lyckliga gatan" - ett tv-program där artister från olika genrer och generationer möts för att förenas genom musiken. Matar är själv dedikerad sneakersamlare med cirka 250 par i garderoben, vilket gjorde honom till ett självklart val som frontperson i Sneakers Corner.

Tjejen som skakade om Youtube


Sofia Karlberg är tjejen som skakade om Youtube främst med sin cover av Beyoncé’s ”Crazy in love”, som har setts över 60 miljoner gånger och  på så sätt nådde UK single chart. Hennes Hozier-cover ”Take me to church” nådde trailern på TV-serien "Empire". Sofia är nu aktuell med egen musik och har precis släppt sin bejublande singel ”A bible of mermaid pictures”.


Kampanjen Sneakers Corner lanseras i alla Scoretts butiker och på webben. Den är ett samarbete mellan Blixten & Co och Scorett.